• امروز : 09 خرداد ماه 1402

:: معرفی ReversePitch ها



درباره‌ی ریورسپیچ
در فضای کارآفرینی امروزه رویدادهای جدیدی به‌منظور ایجاد فضای رقابتی بهتر و پیشرفت سریعتر در حوزه‌های مختلف صنعتی و خدماتی طرح‌ریزی شده‌اند. یکی از این رویدادها، Reverse Pitch یا چالش معکوس است. همانند یک ارائه به سرمایه‌گذار استاندارد است، با این تفاوت که در آن نقش‌ها برعکس می‌گردد. جایگاه سرمایه گذاران و استارت آپ ها در این طرح  تغییر می کند. سرمایه گذاران خود و اولویت های خود را ارائه می دهند. مخاطبان متشکل از استارتاپهایی هستند که به دنبال تأمین مالی هستند و امیدوارند از این طریق تصوری از سرمایه گذاران بالقوه به دست آورند.
 در این‌گونه رویدادها بر خلاف حالت‌های متداول، این بار سازمان‌ها و صنایع هستند که نیازهای خود را برای تیم‌های استارتاپی ارائه می‌کنند  و این تیم‌های مرتبط هستند که باید به بهترین و بهینه‌ترین حالت محصولات و خدمات نوآوری خود را متناسب با نیازهای آن مجموعه خلق کنند. در نهایت این کارآفرینان در طی این رویداد فرصتی را خواهند داشت تا مناسب‌ترین راه‌حل را برای آن سازمان موردنظر ارائه دهند.

Reverse Pitch یک توافق برد- برد مابین شرکت متقاضی و شرکت نوآور خواهد بود. کسب و کار کوچک‌تر از طرف شرکت‌های بزرگ سرمایه و مزایا دریافت خواهد نمود و شرکت بزرگ‌تر نیز از کارآفرین مربوطه جهت حل مسائل اساسی سیستم خود راهنمایی دریافت خواهد کرد و با هزینه کمتر و سرعت بیشتری به راه حل مطلوب خود خواهد رسید.
به‌طور کلی این‌که کسب و کار شما توسط فرد یا ارگان دیگری که از دید متفاوتی به تجارت شما نگاه می‌کند می‌تواند دید بسیار مناسبی به شما جهت پیشبرد هرچه بهتر فعالیتتان بدهد و در نهایت شما می‌توانید به راه حل‌های نوآفرینانه ای جهت حل مسائل صنعتی تان فکر کنید. به‌طور کلی در حال حاضر در دنیا هلدینگ های Aflac، Bayer, Shell, British Petroleum و Bosch در میان تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها هستند که از “چالش معکوس” یا Reverse Pitch استفاده می‌کنند.

شیوه همکاری استارتاپ‌ها و شرکت‌ها
همان‌طور که گفته شد در یک Reverse Pitch، شرکت‌ها میزبان استارتاپ‌ها هستند، چالش‌های کاری را که می‌خواهند از طریق فناوری و یا نوآوری مورد بررسی قرار بگیرند توضیح می‌دهند و چالش‌ها و مشکلات را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی که در بحث نوآوری و فناوری کار می‌کنند می‌فرستند. پس از گذشت چند ماه، شرکت‌ها برای ارزیابی نتایج با شرکت‌های نوپا ارتباط برقرار می‌کنند و طرح‌های پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و بعد از آن  تصمیم می‌گیرند که چه مبلغی را به استارتاپ پرداخت کنند تا ایده آنها را اجرایی کنند.مخاطبان متشکل از استارتاپ هایی هستند که به دنبال تأمین مالی هستند و امیدوارند از این طریق تصوری از سرمایه‌گذاران بالقوه به‌دست آورند.

شیوه برگزاری:
شرکت خود را به سبک پیچ (معرفی ۷min ، ۷ دقیقه پرسش پاسخ) معرفی می کنند. در این فرمت تمرکز بر چالش های شرکت ها در زمینه های متفاوتی است. هدف از این قالب ، انتقال چالشهای شرکتهای در قالب یک پرزنت به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و ترغیب نوآوران برای یافتن راه حل برای این شرکت است. محدودیت زمانی مشخصی برای هر مجری (مثلاً ۵ دقیقه) برای ارائه و همچنین جلسه پرسش و پاسخ وجود دارد.
Reverse Pitchها بیشتر یک رویداد محلی هستند، به دلیل اینکه ملاقات و همکاری در شهرهای کوچک یا حتی به نسبت بزرگ بسیار راحت تر است و شرکت های بزرگ با افزایش سرمایه از درآمدهای بزرگ می توانند استعدادها و توانایی های فنی را بدست آورند.

 



فرمت استاندارد طرح

فرمت مورد تایید جهت ارسال طرح

پوستر همایش

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.5.1)